
FAČR nadále posiluje prezentaci třetí a čtvrté ligy, zaměřuje se na digitální komunikační platformy
Třetí a čtvrté ligy se čím dál víc přibližují a otevírají fanouškům. FAČR se nadále zaměřuje na prezentaci nejvyšších amatérských fotbalových soutěží v Česku, a to především prostřednictvím digitálních komunikačních platforem.
Cílem těchto kroků a změn je posílení propojení mezi asociací, respektive řídícími komisemi, kluby a fanoušky a vytvoření pozitivního obrazu o fungování amatérského fotbalu v Česku.
Klíčovou součástí tohoto projektu je využití moderních komunikačních platforem. Hlavní roli nadále hrají oficiální internetové stránky fotbal.cz, které poskytují nejen aktuální informace, ale především kompletní výsledkový servis. Ten je ostatně nejnavštěvovanější sekcí webu.
Na fotbal.cz fanoušci navíc najdou živé přenosy a záznamy ze zápasů třetích a čtvrtých ligových soutěží, které od jarní části sezony budou k dispozici i v rámci mobilní aplikace FotbalCZ.
„Reakce i data jasně ukazují, že přímé přenosy ze zápasů jsou vnímány jednoznačně pozitivně. Ale chceme jít ještě dál a prezentaci těchto soutěží posouvat. Proto jsme tuto oblast v zimní přestávce posílili i personálně,“ uvedl generální sekretář FAČR Martin Procházka.
„Řídící komise pro Čechy i Moravu díky tomu získaly možnost, s kým mohou v této oblasti spolupracovat, na koho se obracet a s kým prezentaci a komunikaci konzultovat, aby třetí a čtvrté ligy byly pro fanoušky ještě atraktivnější,“ dodal ředitel komunikace FAČR Petr Šedivý.
Řídící komise pro Čechy proto pro své soutěže na úrovni třetí a čtvrté ligy spustila své profily na sociálních sítích Facebook a Instagram, které poskytnou dynamický prostor pro komunikaci se širší škálou fanoušků a hráčů. Na těchto platformách budou nejenom aktuální zprávy, fotografie a výsledky z jednotlivých zápasů, ale důležitou roli bude hrát video obsah.
Cílem novinek není jen větší dostupnost sledování zápasů nebo pravidelné informování o průběhu soutěží a zápasů, ale hlavně budování pozitivního obrazu fotbalu na úrovni amatérského fotbalu. Asociace také bude sdílet osvědčené praktiky a zkušenosti přímo s kluby, které o to projeví zájem, aby k rozvoji soutěží přispěly také v rámci své vlastní komunikace a marketingu.
Nová komunikační strategie by tak měla přispět k modernějšímu a atraktivnějšímu způsobu, jakým se amatérský fotbal prezentuje, a umožní také oslovit širší publikum, zvyšovat povědomí o aktivitách asociace a vytvořit pozitivní dojem o amatérském fotbalu jako celku.