Postup OFS ve vztahu k volebním Valným hromadám v roce 2025
Vzhledem k tomu, že většina Valných hromad OFS v roce 2021 proběhla v pozdějších termínech a zároveň bude na Valných hromadách OFS v roce 2025 schvalován Statut OFS související s novými Stanovami FAČR, přináší FAČR přehledný souhrn kroků, které je potřeba realizovat tak, aby vše proběhlo v souladu se stávajícími stanovami OFS i zákonnými předpoklady. Doporučujeme svolávání, finalizaci Statutu OFS a přípravu Valné hromady OFS konzultovat s Právním oddělením FAČR.
V příloze tohoto článku naleznete návod (včetně přehledných diagramů), jak postupovat v různých situacích, které mohou nastat. Ve všech případech je zde také uveden bod týkající se odvolání stávajících členů VV OFS a RK OFS, který je popsán níže. Kromě postupu je přiloženo také poslední znění vzorového Statutu OFS (včetně přidaného ustanovení) a vzorové svolání Valné hromady OFS s návrhem programu.
Nutnost odvolání stávajících členů VV OFS a RK OFS
V těch pobočných spolcích, u kterých proběhla volební Valná hromada OFS v roce 2021 později, než proběhne volební Valná hromada OFS v roce 2025, je třeba odvolat stávající členy Výkonného výboru OFS (většina Valných hromad OFS v roce 2021 byla posunuta z důvodu restrikcí souvisejících s pandemií Covid-19). V opačném případě by jejich mandát vypršel až 4 roky od konání volební Valné hromady OFS v roce 2021 a vznikla by tak situace, kdy by si jak původní členové Výkonného výboru OFS, tak nově zvolení členové Výkonného výboru OFS mohli nárokovat účast delegáta na Valné hromadě KFS. Tento krok tak slouží k předejití nesrovnalostem a zajištění vyšší míry právní jistoty. Výše uvedené se obdobně týká také členů RK OFS.
Zápis do spolkového rejstříku
Zároveň připomínáme, že FAČR bude pro své pobočné spolky realizovat zápisy do spolkového rejstříku. Pro tento účel bude potřeba do sídla FAČR (k rukám Mgr. Jana Sochora) poštou dodat následující dokumenty:
- Statut OFS – vytištěný bez podpisu či razítka
- Usnesení z Valné hromady – originální dokument s podpisy bez úředního ověření,
- Zápis z Valné hromady včetně prezenční listiny – originální dokument s podpisy bez úředního ověření,
- Čestné prohlášení nově zvolených členů VV a RK – originální dokument s úředně ověřeným podpisem (vzorové čestné prohlášení v příloze).
Pro účely kontroly a vlastní evidence doporučujeme výše uvedené dokumenty zaslat ve formátu PDF na sochor@fotbal.cz ještě před finálním odesláním dokumentů poštou.
Ve všech dotazech týkajících se problematiky Statutů i volebních Valných hromad v roce 2025, především v případě zvýšení počtu členů ve Výkonném výboru OFS, se můžete obracet na Právní oddělení FAČR, konkrétně na jeho ředitele Jakuba Rybku (rybka@fotbal.cz) nebo jeho zástupce Jiřího Hendricha (hendrich@fotbal.cz).