
Česká reprezentace nastoupí na EURO v nových dresech Puma
Fotbalová asociace České republiky a globální sportovní značka Puma představily novou kolekci domácích a venkovních dresů české reprezentace. Domácí dres v tradiční červené barvě má ve svém designu zakomponovaného dvouocasého lva, odvozeného od tradičního znaku země.
Klasická bílá venkovní varianta je pak vzpomínkou na legendární národní tým z roku 2004. A i v ní se objevuje motiv dvouocasého lva jako hrdé vyjádření týmového ducha a spolupráce.
V nových dresech se reprezentace představí i na červnovém mistrovství Evropy.
„Česká fotbalová reprezentace nejčastěji nastupovala v trikolóře a je správné, že se této tradice držíme. Zároveň dres obsahuje české symboly, a národní tým tak bude na Euru hrdě reprezentovat celé Česko,“ uvedl předseda FAČR Petr Fousek.

„S novými dresy pro náš národní tým jsem velice spokojený. Spojují tradici a odkaz českého týmu s nejmodernějšími technologiemi a v propracovaném designu je řada detailů, které hráče i fanoušky zaujmou. Pro značku PUMA je spolupráce s národním týmem a fotbalovou asociací velice důležitá a u každé kolekce cítíme velkou odpovědnost. A to nejenom vždy za aktuální kolekci, ale i za odkaz generací hráčů, kteří v dresu se lvem na prsou nastupovali v minulosti. Proto jsem velice rád, že se nám podařilo do designu a materiálu dresů zakomponovat nejen současnost, ale i odkaz na minulost,“ říká Jan Sochor, generální ředitel PUMA pro střední a východní Evropu.
Detaily dresu zaujaly i trenéra reprezentace Ivana Haška: „Hlavně si přeji, aby dresy byly vítězné. Každopádně se mi na nich líbí detaily, jako třeba to, že na každém dresu budou symboly lva rozmístěny trochu jinak, a každý dres tak bude originál.“
Pro značku PUMA je velice důležité téma udržitelnosti, a oba dresy byly proto vyrobeny unikátní recyklační technologií RE:FIBRE. Tato technologie umožňuje využít již použité materiály pro tvorbu zcela nových výrobků, při zachování špičkových vlastností inovativního materiálu ULTRAWEAVE.
Recyklovaný materiál lze znovu a znovu recyklovat bez ztráty kvality – díky tomu je RE:FIBRE dlouhodobějším řešením recyklace polyesterového textilu. Snaží se totiž diverzifikovat hlavní zdroj recyklovaného polyesteru v oděvech módního průmyslu, aby se méně spoléhal na plastové lahve. Unikátní proces RE:FIBRE naproti tomu využívá jakýkoli polyesterový materiál – od továrních odřezků, vadného zboží až po oblíbené módní kousky, což umožňuje recyklaci nových oděvů z textilu jakékoli barvy na jakoukoli novou požadovanou barvu.

„Uvedení nových domácích a venkovních dresů představuje nový milník pro PUMU a naše cíle v oblasti udržitelnosti. Poprvé budou naše dresy pro národní tým vyrobeny technologií RE:FIBRE. Tato technologie bude dále využita i pro výrobu 3 milionů kusů replik a oděvů pro špičkové kluby a národní týmy, se kterými značka PUMA spolupracuje. To vytváří cirkulárnější a udržitelnější způsob výroby fotbalových dresů a dalšího oblečení," dodává Miloslav Ptáček, PUMA Teamsport & B2B Manager pro CZ/SK.
Při oficiálním představení nových národních dresů v Praze předal Jan Sochor, generální ředitel PUMA pro střední a východní Evropu a Petr Fousek, předseda FAČR, šek na 250 tisíc korun Nadačnímu Fondu Veroniky Kašákové, který podporuje děti z dětských domovů při jejich začlenění do reálného života.

„PUMA dlouhodobě podporuje dětské domovy, pořádá turnaje pro děti a touto akcí jsme se rozhodli naše aktivity v této oblasti rozšířit. Navíc sbírka na podporu Nadačního fondu Veroniky Kašákové poběží až do konce Eura, a podpořit jej tak mohou i fanoušci a široká veřejnost v prodejní síti společnosti Sportisimo, která se k akci připojuje jako merchandisingový partner Fotbalové asociace ČR,“ dodal Jan Sochor.